pondělí 23. září 2013

Dýňová omáčka na těstoviny + setkání blogerek + giveaway






Minulý týden jsem se zúčastnila setkání food blogerek (Z ghetta blog, Meg v kuchyni, Think food, Bistro Sezóna), které pořádala společnost Electrolux v kuchařské škole Laboratorio Scuola di Cucina. Velkým lákadlem pro mě byla ukázka  molekulární kuchyně, kterou pro nás připravili Antonín Bradáč (profesilnální kuchař ověnčený řadou úspěchů) a Lucie Průšová (bývalá šéfcukrářka v restauraci La Degustation).




Snem každýho food blogera je vlastní kuchyň s řadou spotřebičů, které mu usnadní jeho práci. Při vaření mi často zůstane spousta nádobí. Naštěstí mám myčku a mé dvě děti jsou už dostatečně velké, aby mi při jejím vyklízení umytého nádobí pomáhaly. Na prezentaci novinek od firmy Electrolux nám byla představena nová myčka s přihrádkou na příbory, která se snadno vyjme a uloží do kuchyňské zásuvky. Myslím, že by tuto vychytávku moji malý pomocníci uvítaly.




Po prezentaci přišla na řadu molekulární kuchyně a ochutnávání jídla od skvělých kuchařů. A samozřejmě focení připraveného jídla a vyptávání se blogerů na postupy kuchařů při jeho přípravě. V molekulární gastronomii se pokrmy připravují zásadně z čerstvých potravin, které jsou běžně dostupné. Typickým znakem této kuchyně je změna skupenství jednotlivých surovin a také snaha zmatení strávníka pomocí rozličných tvarů.


Uzení lososového tataráku pomocí smokeru

Můj první tatarák v životě:-)

Hovězí pupek a grilované kuřecí s pečenými bamborami a zeleninou

Švestková makronka, pyré a čatní s pomerančovým kaviárem a zmrzlinou


Příprava zmrzliny pomocí dusíku

Blogeři v akci





Jsem ráda, že jsem se této akce díky blogu mohla zúčastnit a pro Vás pravidelné čtenáře blogu mám cenu do giveaway - Sada kuchyňského náčiní.





Jak se zúčastnit? Podmínky giveaway jsou následující:

1) být pravidelným čtenářem blogu nebo facebookovým fanouškem
2) napsat komentář ke článku na blog nebo na fb: Dejte mi prosím tip, kterou zdravou potravinu bych měla v následujících receptech vyzkoušet a ještě se zde neobjevila. Předem děkuji:-))
3) samozřejmě ke komentáři nezapomeňte připsat svoji emailovou adresu, abych vás mohla v případě výhry kontaktovat.

Soutěž potrvá do 30. září 2013, následující den za asistence dětí vylosuji a zveřejním výherce. Děkuji společnosti Electrolux za cenu do giveaway a tady je můj recept na podzimní teplou večeři.



Dýňová omáčka na těstoviny






Ingredience:


máslo
petrželová nať
sůl
zakysaná smetana
vařené celozrnné těstoviny



Postup:


V kastrůlku necháme rozpustit máslo, přidáme dýňové pyré a na jemno nakrájenou petrželku. Osolíme a krátce povaříme. Pro zjemnění přidáme pár lžic zakysané smetany. Přelijeme přes uvařené těstoviny a teplé podáváme. Dobrou chuť:-)


Losování:

 

Děkuji všem za účast a za milé komentáře. Gratuluji výherkyni Fashion girl a kontaktuji emailem. Brzy další giveaway, sledujte blog!



17 komentářů:

||Jar|| řekl(a)...

Umývačka riadu pre mňa až tak životne dôležitá nie je, ale tá sada kuchynského náčinia sa vždy zíde :)

Nie som si úplne stopercentne istá či sa tu náhodou už neobjavilo.. Ale môj tip na zdravú potravinu je AVOKÁDO! Ja ho zbožňujem a dá sa s ním vykúzliť plno receptov. Buď rôzne pomazánky či dipy, len tak nakrájať na chleba alebo do šalátu.. či nasladko ako puding, pridať ho do buchty..

och a ešte: jaroslava.kockova@gmail.com

Zdravá máma řekl(a)...

Máš pravdu, že avokádo se tu ještě v receptu neobjevilo. Ale už delší dobu nad ním a receptem, který bude chutnat dětem, přemýšlím. Díky za komentář:-)

Unknown řekl(a)...

Jé, taky bych chtěla zdravou mámu :) Mám jen "nezdravého" tátu :D Hmm, tip, přesně nevím, co se tady objevilo, ale třeba nějaké recepty s kuskusem, bulgurem.. Nebo různými oříšky (miluju! :D) - kešu, mandle, para. A určitě ocením jakýkoli recept s cuketou!
Sleduji tady na gfc i přes fb :) Pod svým jménem.
indrakova96@email.cz

Veronika Wisiorková řekl(a)...

Já bych ocenila recept s řepou:)veri.wi@gmail.com

Zdravá máma řekl(a)...

Řepa v receptech ještě nebyla, super nápad; -) Dnes jsem jedla výborný zapečený bulgur - takže díky zatím za tipy!

Unknown řekl(a)...

třeba avokádo!:)
denisa.hartmannova@email.cz

Fashion girl řekl(a)...

Přes GFC tě sleduju jako Fashion Girl :) email je czechfashiongirl@gmail.com :) netuším jestli to tu už bylo, ale třeba něco s růžičkovou kapustou, tu mám moc ráda :) ten tataráček vypadá skvěle !! :)

El řekl(a)...

Sleduji jako El (GFC)
eliota@centrum.cz
A co se týče té potraviny.. Prohlédla jsem si články a mám dojem, že jsem nezaznamenala květák! :) A taková květáková polévky je taky moc výborná.. :)

Ta dýňová omáčka vypadá úžasně, určitě ji vyzkouším! :) Věřím, že bude moc chutná, já znám z dýně ještě dýňovou polévku a ta je taky vynikající! :)

Zdravá máma řekl(a)...

El: Díky za komentář:-) mrkni do sekce polévky, mám tam recept na květákovo-dýňovou polévku. Udělala jsem kombinaci obou polévek a je vynikající:-))

Unknown řekl(a)...

Ahoj, hlasuji pro zelené fazolky, těch se nemůžu nabažit.
Jak koukám na komentáře, tak tu ještě neproběhlo nic s avokádem, to můžu vřele doporučit, už nevím, co bych si bez něj počala :))
kitty.polkadot@seznam.cz

Michaelle řekl(a)...

Ač to není žádná novinka já dnes obědvala květák na mozeček a jsem pro je to jednoduché, zdravé, levné a má to málo kalorii

michaelaloffler@seznam.cz

Lucia řekl(a)...

Ja by som navrhla avokádo :)
lucinkabalintova@gmail.com

MoncaZ řekl(a)...

S dýněmi se teď zase roztrhl pytel, že? :D Ale taky mám doma jednu. Právě hledám inspiraci na její úpravu. Díky :-)

Unknown řekl(a)...

Na FB tě sleduji jako Kyschu Monic.
Mě by se líbilo pár receptu na kadeřávek. Mám ho plnou zahradu a už mi dochází inspirace. :)
tatusik@seznam.cz

Unknown řekl(a)...

Mňa by potešili recepty s bulgurom (dochádza mi inšpirácia už neviem na aký spôsob ho pripraviť :-))

monika.tomikova@gmail.com

Lucie Salačová řekl(a)...

calwen.cz@email.cz
ještě jsem tu neviděla avokádo :)

Claire řekl(a)...

Super jsou podle mě jídla s CIZRNOU, ale nejsem si jistá, jestli se tu ještě neobjevila. A taky ráda používám AGÁVOVÝ sirup jako sladidlo do kašiček :-)
noretakla(zavináč)gmail.com