úterý 17. září 2013

Kurz Efektivního vaření





V létě jsem se zúčastnila kurzu Efektivního vaření od Biolenky. Byl to narozeninový dárek od rodiny, který jsem si od nich přála dostat. A proč zrovna tento kurz? Zaujal mě především název a jeho obsah.

Kurz vedla Madlenka - Biolenkou zaškolená přítelkyně a sešlo se nás 8 ženských. Kurz se konal u Madlenky doma, takže celých 5 hodin jeho trvání vládla příjemná přátelská atmosféra. Mimochodem vše s námi absolvovaly i 3 malé děti, které to zvládli úplně v pohodě.

Hned na uvítanou nám byla nabídnuta bylinková voda s květními lístky a čaj. Nejdříve nám Madlenka ukázala různé druhy obilovin a luštěnin, o kterých nám povyprávěla. Základem efektivního vaření je navařit si hrnec obiloviny a hrnec luštěniny den předem. Madlenka měla navařenou rýži a fazole a s těmito dvěma surovinami "kouzlila". Připravila z nich pro nás snídani, svačinu, oběd i s dezertem. Vše jsme si mohli dochutit podle sebe. 

Někdo si snídaňovou kaši ochutil naslano, já volila kaši sladkou s mandlemi a ostružinami. 




Dostali jsme tipy na to, jak snídani různě rychle obměňovat. Na ochutnání bylo připravené makové müsli i výborné kváskové muffiny.




Na svačinu Madlenka připravila před námi luštěninovou pomazánku z červených fazolí



a obilnou pomazánku z rýže a konopných semínek. 




Vše samozřejmě s kváskovým chlebem.




Na oběd jsme si každý mohli vybrat z plného stolu, na kterém byla namíchaná rýže s fazolemi, napařená zelenina, pickles, obilno-luštěninové noky, dochucovadla (horčice, pesto, gomasio), čerstvá zelenina a nasekaná petrželka.






Na závěr byl karobový rýžový dezert.




Mé fotky jsou tentokrát focené velmi narychlo, přeci jen na kurz jsem šla ochutnávat, poslouchat a zapisovat si. Na další fotky se můžete podívat na facebookových stránkách Biolenky. Zajímavé na poslech jsou i záznamy ČRo s pořadem Biolenky.

Z kurzu jsem si odnesla nové nápady, tipy na luštěninové či obilné pomazánky, poznala nové potraviny. Účast na takovém kurzu, kde se setkávám s lidmi, kteří mají stejný zájem o vaření, mě nabíjí energií.

A co Vy, absolvovali jste nějaký zajímavý kuchařský či kulinářský kurz?



1 komentář:

Zrzunka řekl(a)...

pěkně jste se nadlábli :)