úterý 15. října 2013

Jablečný koláč z mandlové mouky







Můj začátek blogování byl původně jiný food blog, ale po pár měsících jsem zjistila, že chci zde recepty zdravější, více v biokvalitě a pro děti. Také jsem si myslela, že blog bude mojí kuchařkou, do které já či mamka, sestra budeme moct kdykoli nahlédnout a recept si uvařit. Jsme od sebe všichni daleko a chvíli jsme si je sdíleli přes mailový účet. Postupně jsem ale zjistila, že zdravé vaření nejen pro děti zajímá víc lidí, začalo přibývat čtenářů. A po půl roce se mi začali ozývat i lidé, které jsem před tím neznala. Blog mi vlastně umožňuje i setkávání se zajímavými a inspirativními lidmi.

Minulý týden jsem se opět setkala s Annou Hýžovou, která právě dopsala svou druhou knihu o vitariánství a její cestě k němu. Až knížka vyjde, budu vás o ní určitě informovat. Koho by zajímala kniha předchozí, přidávám odkaz na její elektronickou verzi. (Teď jak píšu jsem si uvědomila, že nemám s Annou žádnou fotku - musím to co nejdřív napravit, slibuji:-)

Také jsem přijala pozvání na tiskovku firmy Electrolux o novinkách v sekci vysavače a drobné spotřebiče. Lákadlem pro mě byl opět Tonda Bradáč a jeho představení výrobků a porovnání mezi spotřebiči pro profesionály a pro domácnosti. Samozřejmě i s Luckou uvařil a nemusím vám říkat, že jsem si moc pochutnala (stejně jako minule). Přikládám pár fotek.....






O víkendu jsem upekla tento rychlý koláč. Byl moc chutný, kombinace jablek a mandlové mouky mluví sama za sebe. Jen při krájení opatrně, koláč je velmi křehký, ale mi s dcerou vzali vidličku a pustili se do něj s chutí!








Ingredience:


160 g mandlové mouky
40 g třtinového cukru
1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů
1 lžička skořice
špetka muškátového oříšku
2 lžíce oleje (řepkového, slunečnicového)
2 lžíce jablečného džusu
1/2 lžičky vanilkového extraktu

3 menší jablka
1 lžička skořice



Postup:


Troubu předehřejeme na 175stupňů. Jablíčka oloupeme a nakrájíme na kostičky. V míse smícháme se skořicí.

Do jiné mísy dáme mandlovou mouku, cukr, prášek do pečiva, koření, olej a džus. Vše promícháme. Asi tři lžíce těsta si odděláme stranou.




Do menší zapékací mísy dáme na dno těsto a pomocí rukou udusáme, zatlačíme. Navrch poklademe jablka a zasypeme zbytkem těsta. Vše ještě lehce zatlačíme.

Pečeme 35-40 minut. Necháme úplně vychladnout. Těsto koláče je hodně křehké, krájejte raději na menší kousky.







7 komentářů:

El řekl(a)...

To vypadá tak chutně a jednoduše, asi to vyzkouším! :)

Tereza řekl(a)...

ten vypadá fakt super:-)

Anonymní řekl(a)...

Můžu se zeptat, kolik tak mouky by bylo potřeba na plech (takový ten normální rozměr, nevím přesně kolik). Stačí zdvojnásobit dávku, nebo radši víc? :) Předem moc děkuju za odpověď.

Zdravá máma řekl(a)...

Pekla jsem ho v malem pekáčku 16x20cm. Takže na normální plech by se dávka musela alespoň ztrojnásobit, což už by vzhledem k ceně mandlové mouky bylo dost drahé. A kolač je hodně křehký, možná bych doporučila dvojitou dávku do dortové formy;-)

Anonymní řekl(a)...

Super :) Děkuju moc :))

Anonymní řekl(a)...

Kolac jsem pekla vcera, byl opravdu jednoduchy (coz bylo vzhledem k mym kucharskym schopnostem vitane :)) Jedine co bych doporucila je pridat rozinky aby jablka byli malinko stavnatejsi. Jinak mi ale moc chutnal, diky za tip!

Anonymní řekl(a)...

Koláč je fantastický😉 hodně připomíná crumble.Tedy alespoň mě.Nezdvojnásobila jsem dávku a na malý plech byla vrstva slabá.Příště si dám pozor.Olej jsme použila z kokosu a myslím, že to nevadí.Děkuji moc za snadný chutny recept...