pátek 18. října 2013

Květákové placičky se slunečnicovým semínkem







U nás doma je květák spolu s brokolicí a cuketou velmi oblíbenou zeleninou, která dětem chutná. Tyto placičky nebyly vyjímkou. Dětem jsem k nim připravila vařenou i syrovou zeleninu a brambůrky, které jsem polila pěnou právě sesbíranou z ghí.

Když dětem servíruji nějaké nové jídlo, jak tomu bylo u těchto placek, řeknu jim pouze základní potravinu. V tomto případě květák, protože vím, že jim chutná. Nenutím je dojídat, pokud vidím, že jim to nechutná. Pak až mají jídlo snědené, povykládám dětem, co jsem tam vše přidala, aby věděly - co vše snědly a že to bylo dobré.





 

Ingredience:


1/2 hlavy květáku
1 mrkev 
2 vejce
2 lžíce slunečnicového semínka
2 lžíce lněného semínka (len zlatý)
petrželka
1/2 lžičky tymiánu
1/2 lžičky soli
pepř



Postup:


Květák očistíme a nakrájíme najemno. Mrkev nastrouháme nahrubo, petrželku nakrájíme a dáme společně s květákem do mísy. Přidáme vejce, slunečnicové semínka, tymián a osolíme.

Lněné semínka umeleme na prášek (já na to používám kávomlýnek), případně rozdrtíme v hmoždíři a přidáme do mísy k ostatním ingrediencím. Vše promícháme a pomocí mixéru umixujeme, aby vzniklo těsto, ze kterého lze tvořit pacičky.

Pomocí lžíce vkládáme do lívanečníku, placky pečeme na malém množství oleje dozlatova z obou stran. 





2 komentáře:

Kami řekl(a)...

Vypadá to výborně, určitě vyzkouším :)
TWF Kami*

Anonymní řekl(a)...

No hlavně je tam psané slunečnicové semínka a potom že rozdrtíme lněné semínka což je asi blbost,protože lněné semínka jsou sakra pálívé při zozdrcení!!To už mám vyzkoušené!!!