sobota 23. února 2013

Špaldové ravioli caprese







Tak jsem se rozhodla vyzkoušet recept na špaldové ravioli. Vaření domácích těstovin byla pro mě premiéra, takže pár postřehů. Protože nevlastním stroj na výrobu těstovin, válela jsem těsto pomocí válečku. Těsto na ravioli by mělo být co nejtenčí a nebudu tvrdit, že se mi hned napoprvé povedlo vyválet na tenko. Až při jídle jsem zjistila, že příště musím mít těsto tenčí. Ale to vůbec nevadilo, byly prostě skvělé, a samozřejmě jsme si s dcerou pochutnali. Snědla jich stejně jako já! Při jejich přípravě mi samozřejmě pomáhala. Nejvíc ji bavilo vršit na sebe rajče s mozarelou, ale při pokusu dostat vše do ravioli a uzavřít ji, jsem ji s tím musela pomoci. Množství raviol tedy bude záležet, jak se vám podaří vyválet těsto. Z poloviční dávky se mi podařilo 8 raviol, ale určitě by jich bylo více. Vykrajovala jsem pomocí skleničky. Na talíři jsem si ravioli dochutila bazalkovým pestem a  posypaly jsme si je obě parmazánem.




Ingredience:


200 g špaldové mouky jemně mleté
2 vejce 

24 bazalkových listů
24 cherry rajčat
olivový olej
2 stroužky česneku
24 kuliček mozarella 

voda
sůl



Postup:


Nejdříve si připravíme omytá celá cherry rajčata, které dáme do pečící formy, přidáme česnek a zakápneme olivovým olejem. Přikryté alobalem pečeme při 200stupních asi 30 minut



.
Mezitím si připravíme do mísy špaldovou mouku a vejce, pomocí rukou vypracujeme těsto. Těsto by nemělo být lepkavé, stačí přidat více špaldové mouky. Pokud se vám bude zdát moc suché, stačí si trochu namočit ruku a ještě pomocí ní propracovat těsto, které tak zvláční.

Těsto přeneseme na vál a pomocí válečku vyválíme tenký plát. Pomocí vykrajovátka, skleničky vykrojíme kolečka. Na polovinu z nich poklademe list bazalky, pečené rajče a kuličku mozarelly.




Přiklopíme dalším kolečkem a pomocí vidličky zatlačíme, aby se těsto spojilo.




V hrnci přivedeme vodu k varu, osolíme. Postupně do vody vkládáme ravioli a vaříme 4-5 minut.

Podáváme z bazalkovým pestem a parmazánem.








2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Vypadá to úžasně, musím to vyzkoušet! I když já jsem hrozný patlal, určitě to nebudu mít tak pěkné.. ale tak snad alespoň dobré:) Kolik mají děti let?

Zdravá máma řekl(a)...

Do blogu musí jít jen ty nejpovedenější kousky:-)) Jinak dětem je 5 a 10.