úterý 21. května 2013

Rebarborový sirup







Všichni pomalu sklízíme rebarboru a ona se začíná hromadit. Tak je na čase opustit chřest a více se jí věnovat. Začínám tedy s receptem na sirup z rebarbory, kterým můžete dětem ochutit obyčejnou vodu. Vyzkoušela jsem na svých dětech a chutná. A pozor, rebarborovou dužinu, která zbyde nevyhazujte. Můžete ji použít do rebarborových muffinů (přidám brzy na blog), přidat do bílého jogurtu nebo smíchat s oblíbenou marmeládou a použít jako pomazánku.







Ingredience:


350 g regarbory ( 3 větší stonky)
150 g třtinového cukru
250 ml vody
1 lžička vanilkového extraktu





Postup:


Rebarboru omyjeme (nemusíme v tomto receptu loupat) a nakrájíme na kostičky. Do hrnce dáme vodu, rebarboru, cukr a vanilkový extrat. Přivedeme k varu a vaříme na mírném ohni 40 minut. Rebarbora pustí pěkně růžovou šťávu.

Rebarboru přecedíme přes plátýnko (obdobně jako při přípravě ghí) nebo jemné sítko do připravených skleniček. Rebarboru, která zbyde nevyhazujeme, dáme vychladnout a uchováme pro další zpracování.

Sirup necháme vychladnout a uchováváme v lednici až měsíc. Výnosnost z uvedeného množství je 0,4-0,5 litru sirupu.








6 komentářů:

Kim řekl(a)...

Super nápad! Já z ní zatím jen dělala samé koláče nebo crumble - je čas na změnu :)

jinak, mohla by sis v nastavení blogu oddělat u komentářů opisování kódů? je to hrozně otravné :(

Zdravá máma řekl(a)...

Kim, hotovo. Kody odstraněny, kdyby nefungovalo dej vědět:-))) Díky za upozornění.

MyWay řekl(a)...

Neskúšala si sterilizovať, aby sa dal sirup "odložiť" na horšie zimné časy ...:) Sirup robievam aj ja takýto šup šup, ale hladam inšpiráciu na dlhšie uskladnenie. Gabi

Zdravá máma řekl(a)...

Sterilizovat sirup jsem zatím nezkoušela. Sirup jsem dělala poprvé a nevěděla, jak bude dětem chutnat. Ale co jsem se tak dívala, tak doporučují nalít ještě horké do skleniček a uzavřít, případně i krátce sterilizovat. Což jsem loni dělala u strouhaných jablek, které jsem sterilizovala v hrnci se silnějším dnem a utěrkou vespod hrnce při 85stupních asi 20 minut a vydržely celou zimu. Takže bych šla na to asi stejně.

Dobrá máma řekl(a)...

Mám na zahradě rebarboru s velkými lopuchy hezky se rozrostla a nevěděla jsem co s ní, tak udělám ten sirup, dobrý nápad, dík za recept. :)

Anonymní řekl(a)...

Když dělám rebarborový závin, tak nejdříve rebarboru oloupu, nakrájím a zasypu cukrem. Pustí to hodně šťávy, kterou následně převařím a máme sirup, který hned konzumujeme. No a rebarbora se v závinu chová slušně :-) nevytéká a chutná