sobota 4. května 2013

Chřestová polévka se smetanou






Konečně začíná chřestová sezóna. Loni jsem poprvé vyzkoušela zelený chřest, který jsem pak dávala skoro do každého jídla, kde to jen šlo. Letos jsem se rozhodla vyzkoušet i chřest bílý. Zatím se mi ho podařilo koupit jen v Albertu, zato v biokvalitě minulý týden v akci 39Kč za 500g. Na farmářských trzích je zatím dost drahý, ale stačí počkat si týden, dva a bude ho všude dostatek. Polévku jsem zkusila poprvé a mile - jako kedlubnová - mě překvapila a všem nám chutnala. Doporučuji vyzkoušet!






Ingredience:


15 výhonků čerstvého bílého chřestu
1,5 litru kuřecího vývaru
50 ml smetany na vaření
muškátový oříšek
sůl



Postup:


Chřest omyjeme, odkrojíme dřevnaté konce a oloupeme od hlavičky dolů škrabkou. Potom ho nakrájíme na větší kousky.



Do hrnce nalijeme vývar a přivedeme k varu. Přidáme chřest a povaříme dle tloušťky chřestu 15-20 minut. Po uvaření vyjmeme několik kousků vařeného chřestu, které použijeme na závěr na ozdobu.

Polévku rozmixujeme tyčovým mixérem, dochutíme solí a muškátovým oříškem. Přilijeme smetanu a chvíli provaříme.

Do hotové polévky vložíme kousky vařeného chřestu, který jsme si odložili stranou. Můžeme ozdobit petrželkou či pažitkou. Podáváme s celozrnným chlebem nebo opečenými krutony.







4 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Já přímo miluju chřest! jentak ho povařím ve vodě, osolím a vychutnávám :) Ale tahle polévka mne nadchla, určitě ji zkusím, ukládám si recept :)

Zdravá máma řekl(a)...

Mluvíš mi z duše, zrovna jsem dovařila zelenený chřest, který budu přidávat k masu. Teď si ho tu jen tak zakusuju. Já ještě k vaření přidávám lžíci šťávy z citrónu.

Zrzunka řekl(a)...

chystám se na ni!

Zdravá máma řekl(a)...

Bezva, pak dej vědět jak chutnala nebo čím sis ji vylepšila; -)