úterý 14. května 2013

Čočkový krém s červenou paprikou






Čočkovou polévku jíme na Nový rok, mám recept na tradiční jihočeskou polévku z tmavé čočky. Čočkový krém nás všechny mile překvapil, dětem chutnal víc bez zakysané smetany. Když jsem jim dávala druhý den na večeři na výběr mezi babiččiným vývarem a touto polévkou z předešlého dne, tak si vybrali čočkovou. Byla jsem překvapená, takže budu vařit častěji. Polévku jsem vařila a fotila na Moravě u mamky a dali jsme si ji do našeho porcelánového servisu po babičce. Servis využíváme vždy jen na zvláštní příležitosti a vánoční svátky. Přiznám se, že tento servis mám už zamluvený a doufám, že bude sloužit dalším generacím.




Ingredience: 


250 g červené čočky
2 menší brambory
1 červená paprika
3 bobkové listy
2 kuličky nového koření
stroužek česneku
sůl
zakysaná smetana



Postup:


Čočku propláchneme studenou vodou. Brambory oškrábeme a nakrájíme na kostičky. Červenou papriku rozpůlíme, jednu polovinu použijeme do polévky a druhou na ozdobu.

Do hrnce dáme čočku, brambory, papriku, rozpůlený stroužek česneku, koření a zalijeme 1-1,5 litrem vody. Vaříme asi 15-20 minut, dokud nejsou čočka a brambory měkké.

Po uvaření z polévky vyjmeme koření a česnek, osolíme dle chuti a tyčovým mixérem rozmixujeme do hladkého krému.

Polévku podáváme se lžičkou zakysané smetany a posypané paprikou nakrájenou na drobné kostičky.







2 komentáře:

Rozinka řekl(a)...

Vypadá to krásně a zatím i jednoduše :) určitě zkusím :))

Alizia řekl(a)...

Hmm, červenou čočku můžeme a s paprikou zajímavé, vyzkouším, díky :-)