pátek 15. března 2013

Quinoa muffiny s parmazánem







U nás doma milujeme muffiny, teda ty na sladko - s malinami, borůvkami. Musela jsem vyzkoušet ale i recept na slano. Quinou představovat nemusím. Když jsem ji jednou uvařila více než jsme snědli, pátrala jsem po receptu, jak ji dál zužitkovat. Muffiny s parmazánem - i bez sody či prášku na pečení pěkně vyskočily a získaly krásný tvar. Tyhle muffiny jsou vynikající za tepla s nějakým salátem nebo dipem. Samozřejmě se dají vzít i s sebou někam na cesty. Už se těším až bude teplé počasí, nabalím piknikový košík dobrotami a na rozložené dece si i na těchto muffinech někde v přírodě pochutnáme. Už nás trošku to zimní počasí nebaví a moc se doma všichni těšíme na jaro. Ještě že to sluníčko občas vykoukne a připomíná, že jaro tu už brzy bude.



Ingredience:



400 g vařené quinoy
3 velká vejce
2 stonky zelené cibulky
100 g mrkve
2 stroužky česneku
60 g parmazánu + 10 g na posyp
3 lžíce špaldové mouky
1/4 lžičky soli




Postup:



Troubu předehřejeme na 180stupňů.

Quinou uvaříme podle základního receptu. Cibulku nakrájíme na tenké plátky a mrkev nastrouháme na hrubém struhadle. Parmazán nastrouháme na jemno, část si odložíme stranou na závěrečné posypání muffinů.





Všechny ingredience dáme do velké mísy a pořádně promícháme. Směs pak pěchujeme lžící do 3/4 formy na muffiny. Záleží na velikosti formiček, uvedené množství vychází na 8-10 velkých muffinů. Na závěr muffiny posypeme parmazánem. Pečeme 20-30 minut.




Podáváme s oblíbeným dipem nebo salátem.









4 komentáře:

nakafickosivet řekl(a)...

To vypadá dobře, tohle by mě v životě nenapadlo! Quinou mám ráda, někdy vyzkouším..

Zdravá máma řekl(a)...

Jsou výborné:-)

Anonymní řekl(a)...

Chtěla bych se zeptat, kolik je potřeba quinoy v suchém stavu, aby jich bylo v uvařeném stavu těch 400g?
Díky:-)

Zdravá máma řekl(a)...

Elize: Ze 100g quinoy v suchém stavu se mi uvaří 350g vařené quinoy, takže na těch 400g by mělo 120g quinoy stačit.